Obecnie na całym świecie rozwój turystyki jest priorytetem niemal każdego szanującego się rządu. Stworzenie centralnych narzędzi i mechanizmów odpowiadających za promowanie poszczególnych regionów kraju na świecie, to dzisiaj podstawa. Bardzo ważnym jest promowanie przede wszystkim swojej konkurencyjności, a więc wskazywanie na najciekawsze i najbardziej unikalne regiony własnego kraju – miejsca, których nie ma nigdzie indziej. Rozwinięta infrastruktura to jednak podstawa – dzikie i piękne zakątki nie mogą być niedostępne, więc konieczne jest inwestowanie w infrastrukturę. W polskich górach przez wiele lat był to czołowy problem – brak lotnisk, odpowiednio szybkich dróg ekspresowych i obwodnic w miastach turystycznych. To przez lata kompletnie upośledzało szanse polskich Beskidów na odniesienie jakiegokolwiek marketingowego sukcesu. Z czasem zaczęto jednak inwestować, czego efektem jest powstanie wielu nowoczesnych ośrodków turystycznych jak chociażby Krynica-Zdrój, gdzie z małego stosunkowo miasta wyciśnięto cały potencjał do granic możliwości. Oprócz działań centralnych i samorządowych, mających na celu poprawę wyglądu miasta, kluczem do sukcesu było jednak przede wszystkim zaangażowanie lokalnych środowisk producenckich i rzemieślniczych do tego, aby wyszli ze swoimi usługami i produktami do turystów.